سه شنبه 06 تير 1402 , 18:010 نظر
0+
0-
کد خبر: 1143
| |

بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا/در محور شهید میرزایی استان هرمزگان اسکنر جاده ای مستقر می شود

بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا/در محور شهید میرزایی استان هرمزگان اسکنر جاده ای مستقر می شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: به منظور تحقق ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از جابجایی کالای قاچاق به سمت مرکز کشور در محور شهید میرزایی استان هرمزگان اسکنر جاده ای مستقر می شود.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در تشریح نشست کمیسیون اصل نود اظهار داشت: جهت نظارت بر حسن اجرای  ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص  سامانه شناسایی قاچاق کالا و ارز و برخورد با محموله‌های پر خطر جلسه‌ای در محل کمیسیون با حضور رئیس پلیس امنیت اقتصادی، مدیران وزارت اطلاعات، رئیس شورای تأمین و استاندار هرمزگان و نمایندگان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا با توسل به فناوری های نوین درصدد دشوارسازی ارتکاب و افزایش خطر ارتکاب قاچاق کالا است که در پرتو تدابیری نظیر نظارت الکترونیکی بر فرآیند تجارت در پی شفاف سازی زنجیره تامین است. از آنجایی که مبارزه با این مهم نیازمند ارتقاء به شیوه نوین و تجهیز سازمان های اجرایی است، موفقیت این برنامه در گرو آسیب شناسی نظارت الکترونیکی است.

خضریان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد با توجه به حجم بالای جابجایی کالا از بندر شهید رجایی و محور شهید میرزایی به سمت مرکز کشور و استان‌های مرکزی و شمالی با تعامل و همکاری وزارت اطلاعات، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فراجا در این شاهراه ترانزیتی دستگاه اسکنر جاده‌ای جهت بازرسی غیر مانع محموله‌های عبوری و کامیون‌های باری مستقر گردد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد